گوترش: از اقدام نظامی مجدد اسرائیل در رفح ناراحت و مضطرب هستم

دبیرکل سازمان ملل متحد در یک پیام ویدئویی از اسرائیل و حماس خواست شجاعت سیاسی نشان دهند و برای توقف خونریزی آتش بس کنند.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک پیام ویدئویی از همه طرف‌های درگیر در جنگ غزه خواست تا هر کاری که ممکن است برای دستیابی به آتش‌بس و جلوگیری از کشتار و ویرانی بیشتر پس از هفت ماه جنگ انجام دهند.

آنتونیو گوترش گفت: «من مجدداً از هر دو طرف درخواست می‌کنم که شجاعت سیاسی نشان دهند و از هیچ تلاشی برای دستیابی به توافقی برای توقف خونریزی، آزادی اسرا و کمک به ثبات منطقه که هنوز در معرض خطر انفجار است، دریغ نکنند». 

دبیرکل سازمان ملل پس از آن چنین پیامی صادر کرد که حماس اعلام کرد با پیشنهاد آتش بس موافقت کرده است، اما اسرائیل گفت که این کار را نخواهد کرد و در عوض حمله زمینی به شرق رفح را آغاز کرد.

گوترش درباره مذاکرات صلح و آتش بس گفت: «این یک فرصت حیاتی است که منطقه - و در واقع جهان - نمی‌تواند از دست بدهد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط ارتش اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

دیشب «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی تماس تلفنی با مقامات قطری و مصری از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. با این حال، اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل حمله زمینی به رفح را تصویب کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار